maandag 25 november 2013

Trees van Has van Claas

Floraliastraat

Samen met Miny ben ik naar haar moeder Trees gegaan, die in de Floraliastraat woont, om haar te feliciteren met haar verjaardag. Natuurlijk heb ik daar mijn fiets voor de deur en op de foto gezet.


En omdat Trees de Floraliastraat wil gaan verlaten heb ik ook nog even een foto gemaakt van Trees met haar dochter Miny in de deuropening.


Schilderij

Binnen zag ik het schilderij hangen, wat Trees' broer Theo geschilderd heeft naar een foto van hun ouderlijk huis. Omdat ik ook een schilderij heb wat door oom Theo geschilderd is, vond ik het wel erg leuk om daar ook een foto van te maken, want dat leek me leuk voor mijn blog.

Miny op de plaats in de Floraliastraat met het
schilderij van haar geboortehuis aan de Kortfoort.

Kortfoort

Miny van Ton van Dokus wilde het schilderij van de boerderij aan de Kortfoort graag presenteren, want het is haar geboortehuis; zij was in 1956 de eerste die geboren werd in de mooie slaapkamer op de voordeel, die opa Has eigenlijk voor zichzelf had ingericht, maar waar zijn jongste dochter Trees (*1931) met haar man Ton Lammerts (1930-1989) mocht wonen tot er ruimte vrij zou komen in het voorhuis. En toen kwamen de verhalen los. Met z'n hoevelen ze samen op de boerderij gewoond hebben, en de lol die de kleinkinderen daar bij opa Has en oma Maria beleefd hebben. Dat dacht ik even op te schrijven, nou mooi niet dus. Het bleek zo bijzonder ingewikkeld dat ik op verschillende plaatsen moest gaan luisteren om het verhaal te kunnen reconstrueren. Daarom morgen verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten