zaterdag 23 november 2013

Stalen pillen, bloeddruk en doordruk

Kogellagers

Vanwege de bordeauxrode fietstassen koos ik mijn 'Bende van Oss-fiets' om naar de Formido te gaan om daar een warmwit LED-lichtsnoer uit de aanbieding te kopen. Voor vertrek heb ik eindelijk het voornemen in praktijk gebracht, om van het voorwiel, wat al zo lang wiebelde, de aslagering eens goed te smeren.


Bloeddruk

Op aanraden van mijn huisarts heb ik een bloedddrukmeter voor om een arm aangeschaft. Mijn bloeddruk heeft de neiging op te lopen als gevolg van de medicijnen die ik slik om mijn prostaatkanker in de hand te houden, waarom ik dagelijks een amlodipinepilletje moet slikken om vervolgens ook de bloeddruk weer in de hand te kunnen houden. Bij de KijkShop zou die bloeddrukmeter 5 tientjes kosten, maar ik heb kunnen profiteren van een aanbieding bij de Aldi: 2 tientjes. En voor dat geld heeft ie nog een geheugen ook.


DoorDrukStrip I

Dagelijks moet ik twee prednisolontabletten en een amlodipinetabletje uit de blisterverpakkingen drukken, waardoor soms de doordrukstrip teveel verdrukt wordt. Dat heb ik opgelost met een doordrukstrippillenuitdrukgatpaneeltje met richtcoördinaten.

Leg de uit te drukken pil in de doordrukstrip 


op het kruispunt van de doordrukgatcoördinaten


boven het doordrukgat van het doordrukstrippillenuitdrukgatpaneeltje


en druk uit alle macht op de doordrukpil in de doordrukstrip 
tot de doordrukpil de doordrukstrip door 


de nieuw gevormde onderuitgang heeft verlaten en in het gat van het doordrukstrippillenuitdrukgatpaneeltje met richtcoördinaten is verdwenen:


DoorDrukStrip II

Dit is ook (of wel?) een leuke doordrukstrip, klik maar op de link:

Link naar de DoorDrukStrip


Geen opmerkingen:

Een reactie posten