maandag 4 november 2013

Op historische fiets naar de tandarts

Medicijnen

Om half zeven neem ik nuchter mijn medicijnen in, waarna ik nog minstens een uur moet vasten. Het waait behoorlijk, daarom zet ik vandaag mijn kleinste Txapeldun (bijna 13') op, waarin ik een strak touwtje heb gelegd, waardoor die stevig op mijn hoofd blijft zitten en daarna vertrek ik op de fiets - mét mijn stormbestendige SENZ-Umbrella - naar de tandarts waar ik om 9 uur wordt verwacht.



Een röntgenfoto brengt een beschadiging aan het licht, die ter voorkoming van aantasting van het kaakbot via het tandvlees, beslist gerestaureerd moet worden, omdat het medicijn tegen botafbraak, waar ik verder veel baat bij heb, de genezing van het kaakbot anders zou kunnen verstoren.

Oude fiets

Weer op de terugweg vielen me enkele min of meer bordeauxrode accenten in het straatbeeld op. Enkele keren ben ik gestopt om die vast te leggen, steeds met mijn oude fiets erbij. Het is de oude fiets van mijn vader, waar hij voor de Tweede Wereldoorlog al op reed. Tijdens de opnamen in Ravenstein voor de film 'De Bende van Oss', waarin ik figureerde, ben ik enkele keren op die fiets van huis naar de set gefietst, omdat die fiets zo goed past in het tijdsbeeld van de film die vlak voor de Tweede Wereldoorlog speelt.

Woningen aan de Leygraaf

Het begin van de Leygraaf

Amsterdammertjes in de Sint Sebastiaanstraat

Bijna thuis: de Graafsche Poort aan de Goudmijnstraat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten