woensdag 27 november 2013

Geschenk uit Thailand

Leon

Vandaag is Leon Boullart me komen opzoeken met een verrassing van mijn vriend Herman Vermeulen uit Thailand: een geschenk 'van hand tot hand', bestaande uit een flacon met een bekroonde 'Finest Thai Brandy'; ik ben er verguld mee en ik zal er zuinig op zijn. Leon is sinds kort ons beider vriend sinds Herman ons aan elkaar heeft voorgesteld. Met Leon deel ik de voorliefde voor distilleren en likeurstoken. We hebben over de receptuur van Benedictine gesproken.

Miny toont de brandy en Leon de aquarel

Herman

Sinds ik wilde weten hoe het zeefdrukken in zijn werk ging, en Herman mij uitnodigde om te komen kijken wat hij daarover ontdekt had, zijn wij dikke vrienden. Herman heeft mij de beginselen van het zeefdrukken bijgebracht, aangespoord om te gaan calligraferen, mijn handvaardigheid bevorderd bij beletteringen en hij heeft mijn eerste wijnimporten mede mogelijk gemaakt. Herman is een van mijn vier grote leermeesters.
We hebben samen geschaakt en we hebben samen de nodige flessen wijn geproefd. Daarnaast stond er bij Herman altijd wel een borreltje klaar. In de tijd dat ik bij hem werkte op de studio 'Publiciteitsvormgeving Herman Vermeulen', was dat vaak in mijn domein: de donkere kamer.

Herman, hij is lekker! Ik zal aan je denken!

Citroenjenever

Jaren geleden is Herman bij mij komen aanzetten met een fles citroenjenever. Daar proefden we dan een glaasje van als Herman me weer kwam opzoeken. Na vertrek van Herman naar Thailand, heb ik aan hem gedacht bij elk glaasje. De lege fles was nog niet naar de glasbak, daarom kon ik hem ook nog op de foto zetten, zoals ook Hermans aquarel van de jachthaven in Lithoijen uit 1978.

Fijn! Na 5 jaar weer even samen!

Bezoek uit Thailand

Deze zomer heeft Herman mij 5 jaar na zijn vertrek met een bezoek vereerd. Wij bewaren samen bijzondere herinneringen aan het druivenplukken op Chateau Bonneau-Livran in 1983. Van de laatste flessen van die wijn uit 1983 waar we zo hard voor gewerkt hebben, hebben we er samen weer een kunnen proeven! (89/100).

Fles PR685 van capsule ontdoen.

Proefnotitie Château Bonneau-Livran 1983




Geen opmerkingen:

Een reactie posten