maandag 11 november 2013

Gelukstamtam en PeeKay-team

Brand is erger

Vlak voor vertrek naar mijn fysiotherapeut, bereikte mij een gelukstamtam van Bas voor een noodproeverij: een Pommard uit 1962 (!), onderdeel van een vers gescoorde partij 'oud en ongeregeld', was tijdens 'uitzonderlijk vervoer' toch gaan lekken, en daarmee veroordeeld om binnen enkele uren te worden geproefd. "Brand is erger", zou mijn moeder gezegd hebben, (er steeds weer aan voorbijgaand dat mijn vaders roepnaam 'Brand' was).

Fysiotherapie

Matoin Savi, bescheiden, doch kundig fysiotherapeut, heeft me gerustgesteld, wat betreft zorgen van ondergeschikt belang aangaande een hand en onderbeenspieren en me vervolgens aan het traplopen gezet:

Op, naar de 29e verdieping!

SAVI

Monsieur SAVI vond het onlangs leuk om te vernemen dat zijn Italiaanse familienaam op mijn boek 'L'ART DE FAIRE LE VIN' uit 1863 wordt vermeld als die van de uitgever F.SAVY in Parijs:



Mijn gedroomde 'PeeKay'-team

Matoin staat aan de basis van mijn gedroomde medisch team, wat sinds vanmorgen compleet is, gezien het enthousiasme waarmee dokter De Vocht, mijn uroloog van het eerste uur, mij na mijn omzwervingen weer als patiënt verwelkomde. Met Mation had ik al een goede band opgebouwd nog vóór ik huisarts Miel Keulers, en apotheker Sterenborg, bij mijn PK-team kon rekenen, en afgelopen zomer was ik al verheugd dat prof. Gerritsen, oncoloog in Nijmegen, de ruimte had om mij als patiënt op te nemen. Mijn medisch PK-team is nu okay: ik noem het voortaan mijn PeeKay-team!

Noodproeverij

Bij Bas kon ik nog juist op tijd aanschuiven om het laatste restje van de gesneuvelde Pommard 1962 aan een organoleptisch onderzoek te onderwerpen, terwijl een plateau met passende spijzen ongeduldig op mij stond te wachten. Ondanks het stuk-geoxideerde boeket en een verhoogde zuurgraad, wel een bijzondere ervaring om door alle 'defauts' heen toch nog iets van de oorspronkelijke kracht en douceur te kunnen herkennen (60/100).

De noodproeverij van Pommard 1962 

Bas heeft me flink laten pennen met mijn ganzenveren, want vervolgens kwamen nog in ambiance voorbij: • een Patache d'Aux 1973 (78/100), • een Les Fiefs de Lagrange 1998 (91/100) en • een Fourcas Dupré 1996 (78/100), waarvan de 1974 in 1989 onze wijnvriendschap  initieerde.

Patache d'Aux, onze vriendschapswijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten