dinsdag 22 oktober 2013

Verrassing uit en over Nieuw-Zeeland

Voor mijn reis naar Nijmegen, om mijn oncoloog te consulteren, heb ik mijn bordeauxrode Txapeldun 14' gekozen. Door een computerstoring was mijn psa niet tijdig bekend, maar omdat verder alles erop wees dat abirateron nog steeds een gunstige invloed heeft, stopte hij me weer voor 60 dagen leven toe in de vorm van deze pillen (Zytiga)!
Laatste nieuws, zojuist per telefoon: Mijn psa-waarde, die de activiteit van mijn prostaatkanker weerspiegelt is alweer gedaald; in 6 weken tijd met 10% tot 108!


Terug in Oss, werd ik verwelkomd door schilder Leo, bijgenaamd Schigt, want zo snel beweegt hij zijn kwast. Een goede worstmaker is hij ook nog, want zijn zelfgecomponeerde metworst uit professionele vacuüm verpakking, smaakte al eens eerder uitstekend bij een goed glas wijn.


De verrassing was door de brievenbus gekomen: Een stevige enveloppe uit New Zealand met een prachtig boek erin; een in dank aanvaard geschenk van mijn vriend Daan (zie beretandboina.blogspot.com).
Pinot Noir, the New Zealand Story, een intrigerend boek met alles over wijn in New Zealand, met veel afbeeldingen, die me zeer aanspreken. Ik ga het zo gauw mogelijk grondig doornemen. Daarna komt het moment om de deze zomer ontvangen Esk Valley 2011 uit Nieuw-Zeeland optimaal te genieten, de assemblage uit Merlot, Cabernet Sauvignon en Malbec, is dan nog slechts een detail.


Bij een glas Château du Gazin, een Canon Fronsac uit 1982 (86/100), hebben Miny en ik, na een diepgaand gesprek over gevoelens, onze lat-relatie voorlopig een tandje teruggeschaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten