dinsdag 29 oktober 2013

Quinta Trovisca

Spuitje

Vanmorgen heb ik voor de 23e keer mijn 4-wekelijkse injectie tegen botafbraak ontvangen. Tot nu toe behoedt dit medicijn me voldoende tegen botpijn, omdat veel van de kwaaie cellen worden afgevoerd.

Winkelstraat

Verder heb ik het bevolkingsregister via internet geraadpleegd om het stukje familiehistorie van een Osse winkeliersfamilie uit te zoeken wat van belang is voor het schrijven van een verhaaltje bij een ansichtkaart uit 1907 van de Heuvel in Oss, waarop de winkel met en kruisje gemarkeerd is.

Port

Miny vond het een goed idee om vandaag de port te proeven, die ik afgelopen zondag op de goederenmarkt 'gescoord' heb. Bij kaarslicht viel het tijdens het inschenken de diepe ondoorschijnende robijnrode kleur op. De kleine lage glazen - het moeten de glazen zijn die mijn grootouders al ruim voor 1900 in gebruik hadden - verhinderden niet dat het zoetige vineuze zich duidelijk liet waarnemen.


Maar de smaak sloeg alles: uiterst verfijnde en krachtige tannines, alsof het Pauillac betrof, versmolten met een aangenaam zacht en intens mondvullend zoet; ik geef 92/100, en dan heb ik de tawny ervan nog niet eens geproefd. Quinta Trovisca, Fine Ruby Port, 19,5% vol., staat er met witte karakters op het gedistingeerde bordeauxrode etiket. Mogelijk op het landgoed zelf gekocht want ik kon er niet erg veel over vinden op internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten