vrijdag 25 oktober 2013

Oude foto èn Miny weer hersteld

Een uur voor aanvang diensttijd arriveerde mijn hulp van de MaxZorg. Gedurende een maand of drie heb ik het met vriendelijke vervangende hulpen moeten doen, maar voldoende hersteld van haar operatie was het nu gelukkig Miny weer. Ze was wat eerder (want als ze aan het werk gaat moet ik echt opzij), hebben we onze lat-relatie weer opgeschaald naar de hoogste stand. Ik was dinsdag immers als emotionele Asperger, zeer bescheiden 'geflipt', wat een even bescheiden koppigheid genereerde bij Miny.



Na haar werktijd hebben we onze opschaling gevierd met Chateau Bel-Air, een Lalande de Pomerol uit het geweldige jaar 1975. Een wat bescheiden neus, maar ondanks zijn leeftijd en zonder een spoortje van vermoeidheid, uitgerijpt tot een dijk van een wijn, voor mij 93/100 waard!


Voor een verhaal rond het oude Bergoss-kantoor uit 1919, wat nu toch behouden kan blijven, heb ik materiaal opgescharreld. Ik heb een foto opgezocht die ik in 1974 haastig heb gemaakt, toen ik zelf nog bij Bergoss op het lab werkte. Er is destijds wat misgegaan bij de belichting of het ontwikkelen, zodat ik er toen geen goede afdruk van heb kunnen maken, waarna er niets meer gekomen is van het voornemen om opnieuw foto's te maken. Enige tijd geleden heb ik het goed geconserveerde negatief, na inscannen kunnen 'opschalen'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten