zaterdag 26 oktober 2013

Handen en Hertenbiefstuk

Om te gaan kijken naar de monotypes en andere werken van Heinz Falke (1930-2012) die geveild gaan worden ten bate van de stichting MexAgrico (voor een zelfstandig bestaan van kansarme boeren), heb ik het schrijven van mijn verhaal over het Bergosskantoor, wat bijna af is, even onderbroken. Ik had gehoopt in de gangen van Geurts Technisch Adviseurs werken aan te treffen, die ik wel gedrukt heb, maar waarvan ik nooit mijn drukkersexemplaren heb gekregen. Alleen de serigrafiën met de handen die ik in irisdruk heb gezeefdrukt: "Mijn hand" (blauwe achtergrond) en "Jou hand", hingen erbij, maar daarvan bezit ik exemplaren met zelfs een woord van dank van Heinz eronder.





Als gebaar voor de uitnodiging bij Bas en Janneke heb ik nog even snel waldkornbrood gebakken in de vorm van stokbrood.


Bas, wijnvriend sinds een Fourcas Dupré 1974, was met een scala aan zeldzame wijnen teruggekomen van Pavie, de wijnhandel in bijzondere wijnen, waar ik me altijd in het Wijnhalla waan, en had mij en Miny daarom uitgenodigd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd met hertenbiefstuk en de mooiste vloeibare verrassingen.



Bas begon spontaan te poseren met de oude Villa Antinori met een inhoud van 5 liter - en bezweek bijna onder het gewicht ervan -, die hij voor de verjaardag van wijnvriend Bart heeft gekocht. Dat belooft wat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten