woensdag 1 januari 2014

Al het goede voor 2014!

Welgemeende winterzonnewendewensen:


Nu de dagen alweer lengen: 
Mijn beste winterzonnewendewensen aan het begin 
van het 2014e jaar van onze jaartelling! 

Bacchus, de Romeinse god van de wijn

Bacchus, een kom wijn heffende - de god van het genieten -, door Michelangelo[http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacchus_(Michelangelo)] uitgebeeld met een sater, genietend van de druiven die Bacchus met zich draagt.
De lichtjes rond Bacchus symboliseren het licht van de lengende dagen na de winterzonnewende, het begin van ons Aardse jaar.

Een schuimend glas Russische mousserende wijn
tegen het licht van buiten rondschietende vuurpijlen.

Russisch vuur

Terwijl vuurpijlen de hemel verlichtten heb ik samen met Miny een Russische, maar wel bordeauxrode, mousserende wijn laten knallen. Voor dit moment de meest gepaste wijn die ik kon bedenken. In 1990 heb ik samen met Miny tijdens Sail, aan boord van de viermastbark Sedov, voor het eerst Russische 'champagne' geproefd.

Proefnotities van Château de Camensac,
Haut-Médoc 1970,  kurk verrot, slechts 69/100;
Boland Wijnkelder,  Zuid-Afrika 1997 87/100;
Russische mousserende wijn 'Kapachoe' (2003) 76/100.

1 opmerking:

  1. Mooi bericht, maar keek na ettelijke dagen zonder internet hier in NZ's Far North uit naar mėėr wederwaardigheden van je! Ik blijf proberen, alle goeds, Daan

    BeantwoordenVerwijderen